Sıkça Sorulan Sorular

Elektronik tebligat almak için Kayıtlı E-Posta hesabımı PTT’den almak zorundayım?

Hayır. Tebligatlarınızı elektronik olarak almak için Kayıtlı E-Posta hesabınızı istediğiniz KEP hizmet sağlayıcıdan alabilirsiniz.

Tebligatları elektronik olarak almak için ne yapmalıyım?

19 Ocak 2013 tarihinde yürürlüğe giren elektronik tebligat yönetmeliği ile anonim, limited şirketler için elektronik tebligat adresi olarak KEP hesabı kullanması kanunen zorunlu olmuştur. Tebligatları TNB KEP hesabınız ile elektronik olarak alabilir ve TNB KEP’ten alacağınız KEP hesabınızı tebligat adresi olarak ilgili mercilere bildirebilirsiniz. Tebligatlarınızı elektronik olarak almak için hemen başvurunuz.

Neden KEP kullanmalıyım?

İlişki içinde olduğunuz bir kişi veya kuruluşa, e-posta yolu ile güvenli ve zaman damgalı yasal bir bildirimde bulunmak istiyorsanız,

Göndereceğiniz e-postanın ne zaman, kim tarafından, kime yollandığını, gönderilen kişinin posta kutusuna hangi tarih ve saatte ulaştığını, alıcı tarafından ne zaman okunduğunu belgelemek istiyorsanız,

Göndereceğiniz e-postanın ekli dosyaları ile birlikte bütünlüğünün değiştirilmeden korunmasını istiyorsanız,

E-posta ile göndereceğiniz önemli bir iletinin, gönderdiğiniz kişi veya kuruluş tarafından almadık, bize ulaşmadı, bilgimiz yok gibi gerekçelerle inkar edilememesini istiyorsanız,

E-posta ile göndereceğiniz belgenin herhangi bir sahtecilik işlemine maruz kalmamasını istiyorsanız,

E-posta ile yapacağınız bildirimi yasal bir bildirim haline getirmek, uyuşmazlık durumlarında da gönderdiğiniz iletiyi hukuki bir delile dönüştürmek istiyorsanız, KEP hesabı sahibi olmalısınız.

TNB KEP’ten hangi hizmetleri alabilirim?

Bireyler ve Kurumlar
• Gönder Al : Bu hizmet ile KEP gönderebilir ve alabilirsiniz.
• Sadece Al: Bu hizmet ile KEP alabilirsiniz, gönderemezsiniz.
hizmet türlerinden birini seçerek TNB KEP hizmetlerinden yararlanabilirler.
Katma Değerli Hizmetler:
• Ücretsiz KEP Rehber Sorgulama Hizmeti: KEP Rehberi kayıtlı kullanıcı bilgilerine kolaylıkla ulaşılmasını sağlar. Rehber kaydı, bireysel kullanıcılar için isteğe bağlı, kurumsal kullanıcılar için ise zorunludur.
• Ücretsiz KEP Delil Sorgulama Hizmeti: KEP Dellilerinize KEP hesabınızda yer alan ilgili ekranlardan dilediğiniz anda ulaşabilirsiniz.
• İlave posta alanı hizmeti: KEP Hesabınızda kullanımınız için 100 MB’lik ücretsiz posta kutusu alanınız vardır. Daha fazla alana ihtiyacınız olduğu durumda aldığınız servis etkilenmeden bu hizmetten yararlandırılır ve ay sonunda kullanımınız doğrultusunda ücretlendirilirsiniz.
• Virüs Tarama Hizmeti: Gönderdiğiniz KEP’ler için virüs tarama hizmeti almayı talep edebilirsiniz. Hizmetten yararlandığınız durumda KEP gönderileriniz ve ekleri gönderim öncesinde virüs taramasına tabi tutulur ve virüs bulunduğu durumda size bilgisi verilerek KEP gönderiminiz yapılmaz.
• SMS ile Bildirim Hizmeti: Size gönderilen KEP’lerden anında haberdar olmak için SMS ile Bildirim Hizmetinden yararlanabilir ve bilgilendirme mesajının başvuru sırasında ilettiğiniz cep telefonuna SMS ile gönderilmesini sağlayabilirsiniz.
• e-posta ile Bildirim Hizmeti: Size gönderilen KEP’lerden anında haberdar olmak için e-posta ile Bildirim Hizmetinden yararlanabilir ve bilgilendirme mesajının başvuru sırasında belirttiğiniz e-posta adresine gönderilmesini sağlayabilirsiniz.

Bu hizmetlerden yararlanırken kullanabileceğiniz tarife ve paketlerimiz için:

Bireysel Tarifeler

Kurumsal Tarifeler

KEP abonelik başvurunuz sırasında tercih ettiğiniz KEP Hizmet türünü, yararlanmak istediğiniz servisleri ve tarifenizi belirleyebilirsiniz.
Güncelleme ya da değişiklik işlemlerini çağrı merkezimizi arayarak yapabilirsiniz.

TNB KEP ile Neler Yapabilirim?

Bireyler, TNB KEP ile resmi ya da özel tüm yazışma ve belgelerinizi diğer kişilere, kurum veya kuruluşlara elektronik olarak güvenli şekilde ulaştırabilirsiniz. Bu şekilde gönderilerinize ilişkin tüm bilgileri güvence altına alırsınız.

Sözleşme/Fesih Başvuru
Banka Talimatları Fatura Ödeme
Ekstre Döküm Dekont Gönderimleri
E-ticaret işlemleri Onay belgeleri
Dilekçe Şikayet

gibi işlemlerinizin tamamını KEP üzerinden yaparak kendinize güvenli, yasal koruma sağlarsınız. Kurumlar; iş ortakları, diğer kurum/kuruluşlar, müşterileri ve çalışanları ile aralarındaki bilgilendirme, beyanat, onay içeren tüm haberleşmeleri KEP üzerinden yasal geçerliliği olacak şekilde ulaştırırlar.

Kurumlar arasında:

Teklif   

İhale Şartnamesi

Sözleşme Sipariş Formu
Tedarikçi Değerlendirme İhtar/ İhbar
Sözleşme Fesih Bildirimi Performans Değerlendirme
Fatura  

Kurum ile müşterileri arasında:

İhtar/İhbar        

Talimat

Başvuru Teklif
Ekstre  Fatura
Sözleşme/Sözleşme Yenileme   Tarife- Servis Değişiklikleri

Geciken Ödeme Bildirimleri

Kurum ile çalışanları arasında:

Şirket içi duyurular Bordro
İhtar      Sözleşme
Yıllık izin kullanımı Mazeret izni kullanımı
İstifa mektubu     Atama/Görevlendirme

Performans Değerlendirme

Maaş artışı/Prim ödemesi

haberleşmeleri KEP kullanımı ile yasal bağlamda ve hukuki kanıt güvencesi ile yapılabilir.

KEP kullanımına başlamak için izlemem gereken adımlar nelerdir?

3 basit adımla KEP Kullanımınıza başlayabilirsiniz.

1. KEP Abonelik Basvurusu

Bireyler
• Elektronik veya mobil imzanız var ise; www.tnbkep.com.tr adresinde bulunun online bireysel başvuru formunu doldurup, bireysel kullanıcı taahhütnamesini e-imza ya da mobil imzanız ile imzalayarak,
• Elektronik veya mobil imzanız yok ise; www.tnbkep.com.tr adresinden online bireysel başvuru formunu doldurup, gerekli belgelerle kimlik doğrulama merkezine gelerek, kimlik doğrulamanızı yaptırarak, başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.

Kurumlar
• Kurum yetkilinizin, www.tnbkep.com.tr adresinde bulunun online kurumsal başvuru formunu formunu doldurması ve gerekli belgelerle kimlik doğrulama merkezine gelerek, kimlik doğrulamasını yaptırması ile başvurunuzu tamamlayabilirsiniz. Tüzel kişilerin KEP hesabı sahibi olması zorunludur. Kamu Kurumları:
• Kurum yetkiliniz, www.tnbkep.com.tr adresinde yer alan online kamu ön başvuru formunu doldurulur. Başvuru formunda belirttiğiniz e-posta adresinize Kamu Başvuru Klavuzu ulaştırılır. Başvuru klavuzunda yer alan süreç takip edilir.

2. Basvuru Onayı:
Başvurunuz TNB KEP yetkilisi tarafından değerlendirilir, belgelerinizin eksiksiz ve geçerli olması durumunda onaylanır.

3. KEP Kullanımına Başlama:
Başvuru sırasında bildirdiğiniz e-posta adresine gelen hesap bilgileriniz ve SMS ile cep telefonunuza gelen aktivasyon kodu ile KEP hesabınızı kullanmaya başlayabilirsiniz.

KEP hesabı sahibi olmak için nereden başvurabilirim?

www.tnbkep.com.tr üzerinden online olarak, çağrı merkezimiz üzerinden ya da TNB KEP ofislerinden başvuru yapabilirsiniz.

KEP hesabı başvurusu için hangi evraklar gereklidir?

KEP alan adımı nasıl belirlerim?

Bireyler;
ad.soyad.sayı@hs02.kep.tr

Kurumlar;
tüzelkişiadı@hs02.kep.tr
tüzelkişiadı.X@hs02.kep.tr
( X: bir kelime ya da sayı olabilir )

Subdomainli adres talep edilir ise kurumsal adreslerde @tüzelkişiadı.hs02.kep.tr uzantısı kullanılabilir.

Hangi firmaların tebligatları elektronik olarak alması yasal olarak zorunlu?

Anonim ve limited şirketlerin tebligatları elektronik olarak alması yasal olarak zorunludur. Tebligatı alacak olan firmanın bu sebeple Kayıtlı E-Posta (KEP) hesabı sahibi olması gerekmektedir. Tebligatı alacak olan firma bu amaçla Kayıtlı E-Posta hesabını TNB KEP’ten alabilir. Hemen başvurunuz.

KEP adresimi tebligat aldığım mercilere bildirmeli miyim?

Evet. Firmanıza tebligat yollayan mercilere yazılı olarak tebligat adresi olarak kullanmak istediğiniz KEP adresinizi bildirebilirsiniz. Bu amaçla kullanabileceğiniz örnek yazı için tıklayınız.

Birden fazla KEP hesabı alabilir miyim?

Evet. Dilediğiniz sayıda KEP hesabı alabilirsiniz.

Bilgisayarıma indirmem gereken bir program var mı?

Hayır. TNB KEP web tabanlı bir e-posta sistemidir. Ek bir yazılım ya da donanım ihtiyacı yoktur.

TNB KEP sisteminde bulunan e-postalarım kaydedilir mi?

Hayır, e-postalarınız kaydedilmez. Yazışma ve belgelerinizin içeriği tamamen size özeldir ve hiçbir şekilde başkalarınca görüntülenmez.

İhtiyaç duyduğumda KEP delillerime nasıl ulaşabilirim?

KEP delillerinize, KEP hesabınızda yer alan İleti Durumları bölümünden ulaşabilirsiniz.

İleti Durumları bölümünde herhangi bir tarih aralığında yaptığınız tüm gönderimleri listeleyebilir ve alıcılara göre üretilen kanıtları görüntüleyebilirsiniz.

İlgilendiğiniz kanıt dosyasına tıklayıp açılan ekranda Kanıt Doğrula butonuna basabilir ve böylece ilgilendiğiniz KEP delillerine ulaşabilirsiniz.

Dilerseniz, mahkeme kararı ve gerekli belgelerle TNB KEP ofislerine başvurarak da KEP delillerinize ulaşabilirsiniz.

Gönderdiğim KEP'in alıcıya ulaşıp ulaşmadığını nasıl öğrenebilirim?

KEP iletisi gönderdiğinizde,

KEP’in gönderilip/ gönderilmediği
KEP’in alıcıya ulaşıp/ulaşmadığı
KEP’in alıcı tarafından okunup/ okunmadığı

bilgileri size iletilir ve bunlar KEP delilleridir. Başarılı şekilde gönderdiğiniz ve alıcıya ulaşan KEP iletisi 24 saat içerisinde alıcı tarafından okunmaması durumunda bu bilgi size iletilir ve alıcının KEP iletinizi yasal olarak okuduğu kabul edilir. KEP Hesabınızda bulunan Delil Gösterimi bölümünden bu bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bana gönderilen KEP'ten nasıl haberdar olurum?

Dilerseniz; size gönderilen KEP’lerden başvurunuz sırasında ilettiğiniz e-posta adresinize ve/veya cep telefonunuza gönderilecek bilgilendirme mesajları ile haberdar olabilirsiniz.

Bu hizmetlerden yararlanırken kullanabileceğiniz tarife ve paketlerimiz için TIKLAYINIZ.

E-imza ile oturum açarken nelere dikkat etmeliyim?

Bilgisayarınızda Java yüklü ya da etkin durumda olmalıdır.

Gönderdiğim kayıtlı e-postanın ne zaman açıldığı kesin olarak söylenebilir mi?

Gönderdiğiniz KEP açıldığında size ‘gönderi alındı’ e-postası gönderilir. Bu e-posta KEP delilidir.

Gönderdiğiniz, ancak alıcı tarafından açılmayan KEP iletisi, 24 saat sonra okundu olarak kabul edilir ve size KEP mevzuatına uygun olarak “Alıcı göndermiş olduğunuz iletiyi okumamış olabilir. KEP mevzuat gereği sistem 24 saat içerisinde açılmayan iletileri okundu kabul eder.” iletisi gönderilir.

Teslim alındı onayı almadığım mail gönderilmiş olur mu?

KEP ’den göndereceğim e-postalar delil yerine geçer mi?

Evet. Göndereceğiniz e-postaların gönderi ve alındı onayı kesin olarak gönderildiğinde delil yerine geçmektedir.

KEP gönderimlerimde bir sınır var mıdır?

Hayır. Dilediğiniz adette KEP gönderebilirsiniz. Tarifeniz doğrultusunda ücretlendirilirsiniz.

KEP rehberinde kaydımın olması gerekiyor mu?

Kurumların KEP rehberinde bulunmaları kanunen zorunludur. Bireysel kullanıcılar için KEP Rehberinde kayıtlarının bulunması isteğe bağlıdır.

Rehber sorgulama yaptığımda aradığım kişiyi bulamıyorum. Neden?

Sorguladığınız kişinin rehberde kaydı olmadığı durumdur. Bu kişinin KEP adresi olmaması anlamına gelmemektedir. Kişinin KEP adresi olup, KEP rehberinde yer almıyor da olabilir.

Diğer e-posta (gmail, Hotmail, mynet vb.) adresine KEP gönderebilir miyim?

Hayır. Sadece KEP hesap kullanıcılarına ileti gönderebilirsiniz.

Şifremi unuttum. Ne yapmalıyım?

Şifresini unutan kullanıcılarımız çağrı merkezimizi arayarak kimlik doğrulama sonucunda yeni şifre alabilirler.

E-imzam ya da mobil imzam olmadan KEP gönderebilir miyim?

Hayır. KEP gönderimi için e-imza ya da mobil imza kullanıcısı olmalısınız. e-imza ya da mobil imza kullanmıyorsanız sadece size iletilen KEP’ gönderilerini alabilirsiniz.

Sadece Al hizmetinden yararlanıyorum, e-imza’m var, KEP gönderebilir miyim?

Evet. KEP posta kutunuza girerken oturum türünü e-imzalı seçerek ya da çağrı merkezimizden hizmet türünüzü değiştirerek hesabınızı kullanmaya başlayabilirsiniz.

KEP hesabımı nasıl kapatabilirim?

TNB KEP, hesap sahiplerinin, hesabı kapatmaya ilişkin taleplerini yedi gün yirmi dört saat (7/24) kesintisiz olarak alır ve derhal yerine getirir. KEP hesabınızı kullanıma kapatmaya ilişkin talebinizi elektronik imzanız ya da mobil imzanız varsa KEP hesabınızdan gerçekleştirebilir ya da çağrı merkezimizi arayarak hizmet alabilirsiniz.

Bir KEP hesabını birden fazla kişi kullanabilir mi?

KEP hesapları bireysel kullanıcılar için tek bir kişiye aittir. Kurumsal hesaplar için, başvuru sırasında veya daha sonradan birden fazla işlem yetkilisi atanabilir.

KEP saklama alanım dolduğunda ne olacak?

TNB KEP her bir KEP hesabı için kullanıcılarına ücretsiz 100 (yüz) MB (megabayt) posta kutusu alanı sağlar.

KEP Hesabınızın 100MBlik alanı dolduğunda kullanmaya devam edebilirsiniz ve ay sonunda kullanım ortalamanıza göre ücretlendirilirsiniz.
Bireysel tarife bilgileri için tıklayınız.
Kurumsal tarife bilgileri için tıklayınız.
Kamu tarife bilgileri için tıklayınız.

KEP Hesabım açıldıktan sonra iptal etme hakkım var mı?

Hesap aktivasyonunuzdan sonraki 7 iş günü içerisinde KEP hesabınızı kapatmayı talep edebilirsiniz. Bu durumda yaptığınız ödeme iade edilir.

KEP hesabımı farklı bir KEP Hizmet Sağlayıcı’ya aktarabilir miyim?

Hayır. KEP hesapları aktarılamaz. Kapatıp, yeni hesap açtırabilirsiniz.

Hangi standartları kullanıyorsunuz?

TNB KEP sisteminde veri ve kişisel bilgi güvenliği ISO/IEC 27001:2005 ve BS 10012 standartları ile kontrol edilmektedir. ISO/IEC 27031:2011 standardına uygun iş sürekliliği yönetim sistemi bulunmaktadır.

Ücretlendirme nasıl yapılır?

KEP hesabımdaki gönderinin boyutu en fazla ne kadar olmalı?

Her 5 MB 1 KEP gönderimi olarak değerlendirilir ve buna göre ücretlendirilir

SMTP üzerinden gönderilen e-postalar uluslararası standartlara tabii olup orijinal iletinin gönderim sırasında büyüklüğü e-posta sunucuları tarafından kullanılan Base-64 kodlaması nedeniyle ortalama olarak %40 oranında artar. (Örneğin 1 MB'lık bir ileti yollandığında büyüklüğü yaklaşık olarak 1,4 MB olur.) Bu durum, KEP sistemine özel bir durum olmayıp, tüm elektronik posta uygulamalarında vardır. 25 MB maksimum KEP iletisi gönderi büyüklüğü, yaratacağınız iletinin içeriğinin yaklaşık 15 MB- 20 MB seviyesinde olmasını gerektirmektedir. TNB KEP ücretlendirmeyi, sistemi üzerinden giden ileti büyüklüğü üzerinden yapmaktadır.

KEP göndereceğim kişi ya da kurumun KEP'i olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

KEP rehberinden sorgulama yaparak öğrenebilirsiniz. KEP Rehberi sorgulamaları zorunlu veya isteğe bağlı rehber alanları kullanılarak gerçekleştirilir.

Bireysel kullanıcılar için KEP Rehber kaydının isteğe bağlıdır. KEP adresi olup rehberde yer almayan bireylerin KEP adresini sistemden sorgulayamazsınız.

KEP hesabımı başkasına devredebilir miyim?

KEP hesabımı kapattıktan sonra, aynı hesap adını tekrar açtırabilir miyim?

TNB KEP kullanıma kapatılan bir KEP hesabını yeniden başkasına tahsis etmez. Kullanıma kapatılan KEP hesabı, ancak hesap sahibinin tekrar talep etmesi, bunun için yeniden tahsis başvurusu yapması, kimlik tespiti için gerekli resmi kimlik belgelerini sağlaması ve hesap ücretini ödemesi hâlinde yeniden kullanıma açılabilir.

Kurum ya da kişiler rehberde benim hangi bilgilerimi görebilir?

Bireysel KEP hesaplarında ;

Zorunlu alanlar:
- KEP hesap adresi
- T.C. Kimlik No
- Ad - Soyad
İsteğe bağlı alanlar
- Hizmet şekli
- Unvan
- Adres
- İmza doğrulama verisi
- Telefon numarası

Kurumsal KEP hesaplarında ;

Zorunlu alanlar:
- KEP hesap adresi
- MERSİS no
- Tüzel Kişinin tam adı
- Ana faaliyet alanı
- Merkezin bulunduğu il
- Adres bilgileri

İsteğe bağlı alanlar:
- İşlem yetkilisi /yetkililerinin adı soyadı
- İşlem yetkilisi /yetkililerinin unvanı

KEP gönderilerinin içeriği TNB KEP tarafından okunabilir mi?

TNB KEP, KEP’in delillerini saklar. İçeriğini görüntüleyemez, saklayamaz.

Hesap adımı / şifremi kaybettim / kilitlendi ne yapmam gerekir?

Çağrı Merkezimizi arayarak destek alabilirsiniz.

Hesap bilgilerimi çaldırdım, hesabımı başkası kullanıyor / kullanabilir, ne yapmalıyım?

Durumu fark ettiğiniz anda çağrı merkezimizi bilgilendirmeniz gerekmektedir. Bu durumda hesabınızı kapatabilir ya da şifre değiştirebilirsiniz.

Geçmiş tarihte gönderdiğim e-postamı sildim. Sizden temin edebilir miyim?

Hayır. TNB KEP yalnızca KEP Delillerini saklamaktadır.

Kurum/Birey TNB KEP adresimizi, aynı zamanda e-tebligat adresimiz olarak kullanabilir miyiz?

Evet. TNB KEP hesabınızı aynı zamanda e-tebligat almak için de kullanabilirsiniz.

Kayıtlı Elektronik Posta sistemini düzenleyici, denetleyici kurum hangisidir?

Kanun ile kendisine KEP sistemi ile ilgili ikincil düzenlemeleri yapma yetkisi ve görevi verilmiş olan kurum Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’dur.

Kullanım kılavuzunuz veya benzer bir dokümanınız var mı?

KEP kullanma zorunluluğu var mıdır?

Kamu kurumlarının, anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin tamamının KEP hesap sahibi olması zorunludur.

Tüzel kişi olarak oluşturduğum hesapta istediğim kadar kullanıcı ekleyebilir miyim?

Evet, istediğiniz sayıda kullanıcı ekleyebilirsiniz.

Mobil imzalı tarifeden yararlanmak istiyorum. Mobil İmza başvurumu nasıl tamamlarım?

Mobil imzalı tarifeyi seçmeniz durumunda mobil imza aktivasyonunda önce KEP hesabı aktivasyonu yapılacaktır. KEP hesabınız açıldıktan sonra Turkcell Mobil imza başvurunuzu tamamlamak için izlemeniz gereken adımlar:

  • 1. www.tnbkep.com.tr adresinde yer alan KEP Oturumu Açma bölümüne geliniz ve cep telefonunuza iletilen KEP kullanıcı adı ve şifre bilgileri ile giriş yapınız.
  • 2. Sizi karşılayan ekranda yer alan “Başvuru Tamamla” butonuna tıklayınız.
  • 3. Ekrandaki bilgilerinizi kontrol etmeniz ve bu bilgilerin Turkcell’e ve e-sertifika otoritesine iletilmesi için onay vermeniz istenecektir. Mobil İmza Sözleşmesi bağlantısına tıklayarak sözleşmeyi görüntüleyiniz ve ilgili kutucuğunu tıklayarak onaylayınız..
  • 4. İşlemi tamamladığınızda; ekranın üst tarafında Başlatma Kodu bilginiz görüntülenecektir. Lütfen Başlatma Kodu’nuzu not ediniz. Cep telefonunuzda açılacak uygulamada Başlatma Kodu nuzu girmeniz istenecektir.
  • 5. Başlatma Kodu nuzu cep telefonunuzdaki uygulamaya girin ve adımları izleyerek mobil imza şifrenizi belirleyin.
  • 6. Belirlediğiniz mobil imza şifreniz ile cep telefonunuzda imzalama işlemini gerçekleştirin.
  • 7. İmzalama işlemi sonrasında; Turkcell Mobil İmza Abonelik Sözleşme sine ulaşabileceğiniz bağlantının, e- posta adresinize iletildiği konusunda SMS ile haberdar edileceksiniz.
  • 8. E- posta adresinize iletilen Turkcell Mobil İmza Abonelik Sözleşme Platformuna Giriş bağlantısında mobil imza sözleşmesinizi mobil imzanız ile onaylayarak işlemi sonlandırabilirsiniz.

İzlenecek olan adımları görüntülemek için

SimPlus 128 K veya 256 K Sim kart kullanıcısı olmayan Turkcell abonelerinin Turkcell İletişim Merkezlerine başvurarak Mobil imza Sim kart değişikliği yapmaları ve değişiklik yapıldıktan sonra yukarıdaki adımları tamamlamaları gerekmektedir.

Turkcell Mobil İmza başvuru işlemlerinizi tamamladığınızda TNB KEP hesabınıza mobil imzanızla erişebilir, internete bağlanabildiğiniz her yerden mobil imzanız ile KEP gönderebilirsiniz.