Haberler

  • TNB KEP, “HUKUK İÇİN BİLİŞİM, BİLİŞİM İÇİN HUKUK” DEDİ

    Türkiye Bilişim Derneği ve İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından bu yıl 4.’sü düzenlenen Uluslararası Bilişim Hukuku Kurultayı 12-14 Mayıs tarihleri arasında gerçekleşti. Fuar İzmir’de düzenlenen kurultayın konuşmacıları arasında yer alan TNB KEP Genel Müdürü Duygu Yantaç, katılımcıları teknolojik ve hukuki gelişmeler ile birlikte hayatımıza giren Kayıtlı Elektronik Posta (KEP), elektronik tebligat ve elektronik imza uygulamaları hakkında bilgilendirdi.

    17 Mayıs 2016, İstanbul;

    “Hukuk için bilişim, bilişim için hukuk” temasıyla bu yıl 4.sü gerçekleştirilen Uluslararası Bilişim Hukuku Kurultayı 12-14 Mayıs tarihleri arasında hukuk ve bilişim sektörünün önde gelen isimlerinin katılımıyla gerçekleşti. Türkiye Bilişim Derneği ve İZFAŞ tarafından İzmir Büyükşehir Belediyesi desteğiyle Fuar İzmir’de gerçekleştirilen Kurultay’a TNB KEP Genel Müdürü Duygu Yantaç da katılarak, Kayıtlı Elektronik Posta - KEP sistemi ve elektronik tebligat uygulamaları hakkında bilgilendirici bir konuşma yaptı.

    KEP nedir?

    Dünyanın birçok ülkesinde uzun yıllardır kullanılan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP), ülkemizde 1 Temmuz 2012 tarihli yeni Türk Ticaret Kanunu ile yürürlüğe girdi. Çoğu şirket için zorunlu hale getirilen KEP; gönderici ve alıcı kimliklerinin belli olduğu, gönderi zamanının ve içeriğin değiştirilemediği, günlük hayatımızda kullandığımız elektronik postanın yasal geçerli nitelikli şeklini ifade ediyor. Elektronik imza doğrulaması ile oluşturulan iletilerin, özellikle kurumlar arasında hukuki geçerliliğinin olması için bu özel sistemden geçiyor olması gerekiyor. 2015 yılında kamu kurum ve kuruluşları açısından; Adalet Bakanlığı e-tebligat çalışmaları, Gümrük Bakanlığı e-ticaret yönetmeliği, EPDK şikâyet bildirimleri gibi pek çok resmi kurumda KEP uygulamaları yaygınlaşmaya başladı. Mersis’ten Gümrük Ticaret İşlemlerine, e-devlet uygulamalarından ihalelere katılıma kadar pek çok alanda e-imza kullanım zorunluluğu getirildi. Örneğin sağlık sektörü uygulamaları kapsamında, 2016 yılı itibariyle SGK e-reçetelerini doktorların e-imza ile imzalama zorunluluğu bulunuyor.

    KEP sistemi kurumlara hız ve verimlilik sağlıyor

    Duygu Yantaç, seminerde yaptığı konuşmasında; iş dünyasına kolaylık sağlayan KEP sistemi, kamuda KEP uygulama örnekleri, 19 Ocak 2013 tarihli E-Tebligat Yönetmeliği ile anonim ve limited şirketlere zorunlu hale getirilen e-tebligat ve elektroni̇k imza uygulamaları hakkında bilgiler verdi, elektronik tebligat ve KEP sisteminin kullanımına ve mevzuata ilişkin en çok merak edilen soruları uygulama örnekleri ile yanıtladı. Yantaç; “Yeni yasal düzenlemeler ve teknolojik gelişmelerle birlikte KEP sisteminin güvenli iletişim hizmeti olarak hızla yaygınlaşıyor. KEP’in yaygınlaşması ve e-dönüşüm uygulama çözümleri ülkemize çok ciddi katkılar sağlayacaktır. Elektronik haberleşmenin iş hayatının vazgeçilmezi olduğu günümüz koşullarında, firmalar bu sayede klasik iş yapış şekillerini değiştirip işlerinde hız ve verimlilik yakalayabiliyor. Noterler Birliği Vakfı şirketi olarak, sahip olduğumuz hukuki bilgi ve birikimleri ve genç bir bilişim şirketi olmanın verdiği dinamizm ile harmanlayarak hizmet vermeye ve KEP sistemi ile ilgili güncel gelişmeleri paylaşmak üzere Türkiye’nin birçok ilinde gerçekleştirilen etkinliklere katılarak bilgilendirme yapmaya devam edeceğiz” dedi.

    TNB KEP ve hizmetleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye www.tnbkep.com.tr resmi internet adresinden ve 444 6 537 numaralı çağrı merkezinden ulaşılabiliyor.

  • TNB KEP, Ankara Barosu ile Anlaşma İmzaladı

    Türk Ticaret Kanunu ile iş yaşantımıza giren ve 19 Ocak 2013 tarihli E-Tebligat Yönetmeliği ile anonim ve limited şirketlere zorunlu hale getirilen Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hizmeti için TNB KEP, Ankara Barosu ile 4 Haziran 2014 tarihinde anlaşma sağladı.

    Güvenli e-posta hizmeti olan ve şirketler için e-tebligat adresi olarak kullanımı zorunlu hale gelen Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hizmetinden Ankara Barosu’na üye olan tüm avukatlar, TNB KEP’in sunduğu avantaj ve fırsatlarla yararlanmaya başladı.

    http://www.ankarabarosu.org.tr

  • Kamu Bilişim Yöneticilerine KEP Sunumu

    25 Şubat 2014’te Ankara Sheraton Convention Center’da düzenlenen Kamu Yönetiminde Bilişim Teknolojileri etkinliğinde TNB KEP Kamu Satış Direktörü Cüneyt Nalçacı, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hakkında sunum gerçekleştirdi.

    Çeşitli devlet kurumlarından üst düzey yetkililerin ve bilişim sektörünün önde gelen firmaların bir araya geldiği etkinlikte veri yönetimi ve analizi, bulut hizmetlerinin kurumlararası kullanımı, mobil hizmetlerin geliştirilmesi ve kamunun sosyal yaşamda aldığı yer gibi, yakın geleceğin uzun soluklu konuları konuşuldu. Etkinliğe TNB KEP adına katılan TNB KEP Kamu Satış Direktörü Cüneyt Nalçacı Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hakkında ve TNB KEP’in sunduğu katma değerli hizmetler hakkında bilgi verdi. “Kayıtlı Elektronik Posta kullanımı zorunluluktan öte bir ihtiyaçtır. İşlemlerinde hızlılığı ve verimliliği sağlamak isteyen, arşivleme ve önemli bir maliyet kalemi olan fiziksel gönderim gibi operasyonel yüklerden kurtulmak isteyen tüm firmalar için önemli bir ihtiyaçtır” şeklinde konuşan sayın Nalçacı, “E-devlete geçiş sürecimizde Kayıtlı Elektronik Posta önemli bir adımdır” şeklinde konuştu.

  • Ankara Barosunda KEP Semineri

    Türkiye Noterler Birliği Vakfı Teknoloji şirketi TNB KEP seminerlerine hız kesmeden devam ediyor. Bu hafta Ankara Barosu avukatları KEP’i konuşuyor olacak. TNB KEP ve Ankara Barosu işbirliği ile düzenlenen E-tebligat ve KEP semineri 25 Şubat Salı günü Abem Konferans Salonu’nda saat 15:30’da başlıyor. Tüm avukat ve avukat stajyerlerinin davetli olduğu toplantının konusu “E-tebligat ve Kayıtlı Elektronik Posta’nın Avukatlığa Etkileri ve Kullanım Alanları”.

    TNB KEP Hukuk Danışmanı Avukat Nihan Güneli ve TNB KEP Kamu Satış Yöneticisi Deniz Güven Cuhruk’un katılacağı eğitim hakkında bilgi için tıklayınız.

  • TNB KEP, Kamu Yöneticilerini Bilgilendiriyor!

    TNB KEP, Kamu Yöneticilerini Bilgilendiriyor!

    25 Şubat 2014 Salı günü, Ankara Sheraton Convention Center'da düzenlenecek olan "Kamu Yönetiminde Bilişim Teknolojileri " etkinliğinde TNB KEP, kayıtlı elektronik posta hizmetleri hakkında önemli bilgilendirmelerde bulunacak.

    "E-Devlet'e geçiş sürecinden iş yapış şekillerimiz de olumlu yönde etkileniyor. Kayıtlı Elektronik Posta'da bu değişimin önemli aktörlerinden olacaktır" açıklamasında bulunan TNB KEP Kamu Satış Direktörü Cüneyt Nalçacı "Kayıtlı Elektronik Posta ( KEP )ve Güvenli Elektronik Haberleşme" konulu sunumunu saat 11:00'de gerçekleştiriyor olacak.

    Program detayı için

    http://www.kamudabilisim.com
  • TNB KEP Bilgilendirme Toplantılarına Tüm Hızıyla Devam Ediyor.

    TNB KEP Bilgilendirme Toplantılarına Tüm Hızıyla Devam Ediyor.

    29 Ocak 2014 tarihinde İstanbul Ticaret Odası’nda düzenlenen “E-tebligat Bilgilendirme” seminerine konuşmacı olarak katılan TNB KEP Pazarlama Direktörü Pelin Yelkencioğlu, Kayıtlı Elektronik Posta ve TNB KEP’in sunduğu ayrıcalıklı hizmetler hakkında bilgiler verdi.

    E-tebligat adresi eşittir, Kayıtlı Elektronik Posta

    2012 yılında Türkiye Noterler Birliği Vakfı tarafından kayıtlı elektronik posta hizmetini en etkin şekilde vermek üzere kurulmuş olan TNB KEP’in Pazarlama Direktörü Pelin Yelkencioğlu katıldığı seminerde “Anonim ve limited şirketler yakın zamanda tebligatlarını elektronik ortamda alıyor olacak. Tebligatları elektronik ortamda alabilmeleri için tüm firmaların kayıtlı elektronik posta kullanmaları gerekiyor. Kısacası E-tebligat adresi eşittir, kayıtlı elektronik posta.” şeklinde açıklamada bulundu.

    TNB KEP’in sunduğu kayıtlı elektronik posta hizmetinin, e-tebligat adresi olarak kullanılması yanında bireylere ve şirketlere birçok fayda sağlayacağını söyleyen Yelkencioğlu, “Daha önce posta veya kargo yolu ile gönderilen, şahsen teslim edilen birçok belge artık elektronik ortamda gönderilebiliyor olacak. Elektronik ortamda belge paylaşımı, firmalara maliyet avantajı sağlarken iş süreçlerine hız ve verimlilik katacak.” diye ekledi.

    Yenilikçi teknolojisini noterlerin hukuki bilgi birikimi ile sentezleyen TNB KEP, mobil imza uyumluluğu ile tüm akıllı telefonlardan kayıtlı elektronik posta alımını ve gönderimini mümkün kılıyor.

    Tnb Kep
  • Türk Ticaret Kanunu ile hayatımıza giren kayıtlı elektronik posta konusunda mali müşavirlere bilgilendirme toplantısı düzenlendi.

    Türk Ticaret Kanunu ile hayatımıza giren kayıtlı elektronik posta konusunda mali müşavirlere bilgilendirme toplantısı düzenlendi.

    Dijital iletişime yeni bir boyut kazandıran kayıtlı elektronik posta hizmetleri ve TNB KEP‘i tanıtmak amacıyla düzenlenen tanıtım toplantısına çok sayıda mali müşavir katıldı. Dolphin Network ve e-fatura entegratörü ISIS Bilişim’in katkılarıyla gerçekleşen toplantıda birçok mali müşavir KEP hizmetinde TNB KEP güvencesini tercih etti.

    KEP Hizmeti için doğru adres TNB KEP

    TNB KEP Kurumsal Satış Direktörü Duygu Yantaç’ın sunumuyla yer aldığı tanıtım toplantısında kayıtlı elektronik posta hizmetleri, kullanım alanları ve firmalara sağlayacağı avantajlar anlatıldı. “Türkiye Noterler Birliği Vakfı’nın teknoloji şirketi olmanın getirdiği hukuki bilgi birikim ve alanında referans gösterilebilecek katma değerli çözümler ile KEP hizmeti konusunda doğru adres TNB KEP’tir” vurgusunu yapan Yantaç mali müşavirlere TNB KEP’li olma çağrısında bulundu.

    E-tebligat ve e- fatura konularında da bilgi aktarımında bulunulan tanıtım toplantısında çok sayıda mali müşavir KEP hizmeti için TNB KEP’e başvuruda bulundu.

  • TNB KEP İstanbul Tanıtım Toplantısını Gerçekleştirdi

    TNB KEP İstanbul Tanıtım Toplantısını Gerçekleştirdi – 16.04.2013

    02.04.2013 tarihinde Ankara’da düzenlediği organizasyon ile faaliyete geçtiğini duyuran TNB KEP, İstanbul Tanıtım toplantısını gerçekleştirdi. 16.04.2013 tarihinde gerçekleştirilen toplantıya kamunun ve özel sektörün önemli isimleri katıldı.

    Türkiye Noterler Birliği Vakfı’nın teknoloji şirketi olan TNB KEP’in, “Güvenli Haberleşmede Yeni Bir Dönem Başlıyor” temalı İstanbul tanıtım toplantısında elektronik ortamda güvenli haberleşme, kayıtlı elektronik posta sistemi ve uygulamaları gibi konular ele alındı.

    Şair ve yazar Sunay Akın’ın “Yazının Serüveni” konulu anlatısı ile renklenen tanıtım toplantısında Türkiye Noterler Birliği Başkanı Yunus Tutar ve Türkiye Noterler Birliği Vakfı Başkanı Fahri Köse’nin konuşmaları ile açılış yapıldı. Ardından TNB KEP Genel Müdürü M.Kürşat Güney kayıtlı elektronik posta konusunda bilgilendirmede bulundu. Kurumsal Satış Direktörü Duygu Yantaç kayıtlı elektronik posta ve uygulamaları konusunda bir sunum gerçekleştirerek, kep kullanımını göstermek adına bir demo gerçekleştirdi.

    Türkiye Noterler Birliği Başkanı Yunus Tutar:
    “KEP, bizim işimiz çünkü e-postayı yasal bir bildirime dönüştüren yeni bir sistemden söz ediyoruz. “

    “İşi, hukuki güvenliği sağlamak olan bizlerin Kayıtlı Elektronik Posta hizmetinden uzak kalmamız söz konusu olamazdı. İşimizi, yasaların izin verdiği ölçüde, teknolojik gelişmelerle değişen yeni iş yapma şekillerine göre uyarlayarak elektronik ortamda da sürdürmek istedik.
    KEP, bizim işimiz çünkü e-postayı yasal bir bildirime dönüştüren yeni bir sistemden söz ediyoruz. TNB KEP güçlü teknolojik altyapısı, yetişmiş insan kaynağı ve konuya hâkimiyeti ile kayıtlı elektronik posta konusunda hizmet vermeye hazırdır. Bundan sonra e-postanın yeni adı KEP olacak ve TNB KEP’le birlikte anılacaktır.
    Değerli katılımlarınızdan dolayı bir kez daha teşekkürlerimizi sunuyor, başta iş dünyası olmak üzere hepimize hayırlı, uğurlu olmasını diliyorum.”

    Türkiye Noterler Birliği Vakfı Başkanı Fahri Köse: “TNB KEP bugün, bütün süreçleriyle en güvenli hizmeti vermeye hazır durumdadır. Güvenli e-postanın yeni adresi: TNB KEP'tir. “

    Kanunda da belirtildiği üzere noterliğin bir kamu hizmeti olduğunun altını çizen Türkiye Noterler Birliği Başkanı Yunus Tutar;
    “İşi, hukuki güvenliği sağlamak olan bizlerin Kayıtlı Elektronik Posta hizmetinden uzak kalmamız söz konusu olamazdı. İşimizi, yasaların izin verdiği ölçüde, teknolojik gelişmelerle değişen yeni iş yapma şekillerine göre uyarlayarak elektronik ortamda da sürdürmek istedik. KEP, bizim işimiz çünkü e-postayı yasal bir bildirime dönüştüren yeni bir sistemden söz ediyoruz.
    İnsanlık tarihi kadar eski bir mesleğin mensubu olarak bizim işimiz diyoruz çünkü; Türkiye Noterler Birliği çatısı altında 40 yılı aşkın süredir elde edilmiş benzersiz bir bilgi birikimine ve deneyimli insan kaynağına sahibiz. Güvenli postanın yeni adresi mesajıyla yola çıkan TNB KEP, 13 Ocak 2012 tarihinde kuruldu ve yaptığı başvuru sonrasında BTK tarafından lisanslanan ilk özel kuruluş oldu. TNB KEP, sadece KEP alanında hizmet verecek bir oluşumun çok ötesindedir. TNB KEP, elektronik noterlik hizmetlerine giden vizyonumuzun da yeni adımlarından biridir ve bu öngörüyle yapılmış bir planlamanın sonucudur. Nasıl doktorluk mesleği, insan varoldukça varlığını koruyacak bir meslekse, noterlik de insanın adalet arayışı ve demokratik hukuk sistemi var oldukça varlığını sürdürecek bir meslektir. Değişen dünya düzeninde biz noterler de değişiyor, yeni çağın gerektirdiği yeni iş yapış şekillerini toplumun faydasına sunuyoruz. Bundan sonra e-postanın yeni adı KEP olacak ve TNB KEP’le birlikte anılacaktır. “ dedi.

    TNB KEP Genel Müdürü M. Kürşat Güney “Kurumunuzda KEP kullanımına başladığınızda yalnızca yasal zorunluluğu yerine getirmekle kalmıyor, pek çok faydayı beraberinde kurumunuza sağlıyorsunuz.”

    “KEP ile birlikte ‘e-postanız bana ulaşmadı’, ‘bana yolladığınız dosyayı almadım’, ‘dosya bu değildi’, ‘e-postayı gönderen ben değildim’ dönemi sona eriyor. Standart e-posta ile yaşanan sıkıntıların önüne geçmek için kayıtlı elektronik posta hizmeti ile karşınızdayız.

    TNB KEP olarak amacımız Türkiye’de kayıtlı e-posta hizmetini vererek kişilerin ve kurumların iş yapış şekillerini değiştirip, güvenilir, etkin, hızlı ve hukuken geçerli şekilde iletişimlerine olanak sağlamak. Kurumunuzda KEP kullanımına başladığınızda yalnızca yasal zorunluluğu yerine getirmekle kalmıyor, pek çok faydayı beraberinde kurumunuza sağlıyorsunuz.
    Ocak 2012’de Türkiye Noterler Birliği Vakfı tarafından kurulan TNB KEP ile bireyler ve kurumlar elektronik ortamda gerçekleştirdiği iletişimi artık güvenli bir ortama taşıyabilecek”

  • TNB KEP, İstanbul Tanıtım Toplantısını 16 Nisan’da Swissotel’de Gerçekleştiriyor...

    TNB KEP, İstanbul Tanıtım Toplantısını 16 Nisan’da Swissotel’de Gerçekleştiriyor...

    Güvenli e–postanın adresi TNB KEP, İstanbul tanıtım toplantısını 16 Nisan’da Swissotel’de gerçekleştiriyor. Kamunun ve özel sektörün önde gelen isimlerinin bir araya geleceği tanıtım toplantısında, elektronik ortamda güvenli haberleşme, kayıtlı elektronik posta sistemi ve uygulamaları gibi konular ele alınıyor olacak. Türkiye Noterler Birliği Başkanı Yunus TUTAR ve Türkiye Noterler Birliği Vakfı Başkanı Fahri KÖSE’nin konuşmaları ile açılışı yapılacak olan toplantıda, TNB KEP Genel Müdürü M. Kürşat Güney ile TNB KEP Kurumsal Satış Direktörü Duygu YANTAÇ kurumsal hizmetler ve uygulama alanları ile ilgili olarak bilgi aktarımında bulunuyor olacak.

    Şair ve yazar Sunay AKIN’ın “Geçmişten Günümüze Haberleşme” anlatısıyla renklendireceği tanıtım toplantısında davetliler tanıtım şerefine sunulan ücretsiz KEP hizmetinden yararlanabilecekler.

  • TNB KEP, Ankara Tanıtım Toplantısı 02.04.2013 tarihinde yapıldı.

    TNB KEP İle Kayıtlı Elektronik Posta Dönemi Başlıyor!

    TNB KEP 02.04.2013 tarihinde Ankara’da düzenlediği tanıtım toplantısı ile faaliyete geçtiğini duyurdu. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Tayfun Acarer’in de katıldığı toplantıda, vatandaşlara, kamu ve özel sektör kuruluşlarına vereceği hizmetler tanıtıldı. BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer’e, Türkiye Noterler Birliği Başkanı Yunus Tutar, Türkiye Noterler Birliği Vakfı Başkanı Fahri Köse, TNB KEP Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yücel ve TNB KEP Genel Müdürü Kürşat Güney tarafından, Türkiye’nin iletişim altyapısına yaptıkları yatırımlardan ve KEP konusunda gösterdikleri vizyoner yaklaşımdan dolayı teşekkür plaketi verildi.

    (Soldan sağa: TNB KEP Genel Müdürü M. Kürşat Güney, Türkiye Noterler Birliği Vakfı Başkanı Fahri Köse, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Tayfun Acarer, Türkiye Noterler Birliği Başkanı Yunus Tutar, TNB KEP Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yücel)

    TNB KEP, kuruluşu şerefine 1 Haziran tarihine TNB KEP hesabı açacak tüm bireylere Kayıtlı Elektronik Posta hizmetini ücretsiz sunacak.

    BTK Başkanı Dr. Acarer: “KEP, sisteme önemli katkı sağlayacak”

    “Bilgi ekonomisinin geçerli olduğu günümüzde, bilginin bütünlüğünün, erişilebilirliğinin, paylaşımının ve yetkisiz erişime maruz kalmamasının sağlanması çok önemlidir” diyen Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Tayfun Acarer, “Kayıtlı Elektronik Posta sisteminin bu konuda ciddi bir katkı sunacağına inanıyorum. Elektronik ortamda yapılan her iş ve işlem, günlük yaşamımızın kalitesini artıracak şekilde etki yapmaktadır. Dolayısıyla bir taraftan bunların yaygınlaşmasını sağlarken diğer taraftan da güvenlik ve güvenilirliklerinin sağlanması gerekmektedir. Siber güvenlik konusu da her zaman önemle üzerinde durduğumuz konuların başında gelmektedir” dedi.

    “50 milyona yakın internet kullanıcısı bulunan, 640 kamu hizmetinin e-devlet üzerinden sunulduğu ve 14,5 milyon kayıtlı e-devlet kullanıcısı bulunan; kritik altyapıların elektronik ortama aktarılmış olduğu, eğitimden sağlığa, eğlenceden ticarete kadar bir çok alanda dijital ortamın kullanıldığı Türkiye’ye Kayıtlı Elektronik Posta hizmetinin hayırlı olmasını dilerim” diyerek sözlerini tamamladı

    Türkiye Noterler Birliği Başkanı Yunus Tutar: “Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) bizim işimiz”

    Kanunda da belirtildiği üzere noterliğin bir kamu hizmeti olduğunun altını çizen Türkiye Noterler Birliği Başkanı Yunus Tutar;

    “İşi, hukuki güvenliği sağlamak olan bizlerin Kayıtlı Elektronik Posta hizmetinden uzak kalmamız söz konusu olamazdı. İşimizi, yasaların izin verdiği ölçüde, teknolojik gelişmelerle değişen yeni iş yapma şekillerine göre uyarlayarak elektronik ortamda da sürdürmek istedik. KEP, bizim işimiz çünkü e-postayı yasal bir bildirime dönüştüren yeni bir sistemden söz ediyoruz.

    İnsanlık tarihi kadar eski bir mesleğin mensubu olarak bizim işimiz diyoruz çünkü; Türkiye Noterler Birliği çatısı altında 40 yılı aşkın süredir elde edilmiş benzersiz bir bilgi birikimine ve deneyimli insan kaynağına sahibiz. Güvenli postanın yeni adresi mesajıyla yola çıkan TNB KEP, 13 Ocak 2012 tarihinde kuruldu ve yaptığı başvuru sonrasında BTK tarafından lisanslanan ilk özel kuruluş oldu. TNB KEP, sadece KEP alanında hizmet verecek bir oluşumun çok ötesindedir. TNB KEP, elektronik noterlik hizmetlerine giden vizyonumuzun da yeni adımlarından biridir ve bu öngörüyle yapılmış bir planlamanın sonucudur. Nasıl doktorluk mesleği, insan varoldukça varlığını koruyacak bir meslekse, noterlik de insanın adalet arayışı ve demokratik hukuk sistemi var oldukça varlığını sürdürecek bir meslektir. Değişen dünya düzeninde biz noterler de değişiyor, yeni çağın gerektirdiği yeni iş yapış şekillerini toplumun faydasına sunuyoruz. Bundan sonra e-postanın yeni adı KEP olacak ve TNB KEP’le birlikte anılacaktır. “ dedi.

    Türkiye Noterler Birliği Vakfı Başkanı Fahri Köse: “TNB KEP bugün, bütün süreçleriyle en güvenli hizmeti vermeye hazır durumdadır”

    Gelişen teknolojiyle beraber iş yapış şekillerinin de değiştiğinin altını çizen Türkiye Noterler Birliği Vakfı Başkanı Fahri Köse, Kayıtlı Elektronik Posta hizmetleri de hayatı kolaylaştıran zamanı çok daha verimli ve ekonomik olarak kullanmayı sağlayan bir hizmet özelliği taşımaktadır. İster yüz yüze, ister ekonomik platform da olsun; bir belgenin güvenliği söz konusu ise ,orada noterlik mesleği önem taşır, noterin var olduğu alanlarda , bilişim güvenliğinin yansıra aynı zamanda hukuki güvenlikten de söz edilebilir. Türkiye’mizin en ücra köşelerinde bile vatandaşa hizmet vermek üzere yaklaşık 1800 noktasında hizmet veriyor oluşumuz, güçlü hukuki alt yapımız regülasyonlara hâkimiyetimiz ve yetişmiş insan kaynağımızdan aldığımız güç ve öz güvenle kurduğumuz TNB KEP şirketi; üretim, dağıtım, hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren tüm şirketlere ve aynı zamanda kamuya hizmet sunacaktır.

    Ülkemizde ilk olarak TNB KEP gerek kamudan, gerekse özel şirketlerimiz ve bütün vatandaşlarımızdan gelecek başvuruları karşılayabilecek yeterlikte hizmet vermeye hazır hale geldi. Hizmete bir adım önde başlamış olmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz. Kamusal alanda hizmet veren her oluşum, toplumun bir adım önünden gitmeli ve bireylere rehberlik etmelidir. İşte bu bilinçle ülkemize ve milletimize hizmet etmek kararındayız. TNB KEP bugün, bütün süreçleriyle en güvenli hizmeti vermeye hazır durumdadır. GÜVENLİ e-postanın yeni adresi: “TNB KEP”tir. ” dedi.

    TNB KEP Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yücel: “Kurumlara zorunlu olan KEP, çok kısa bir sürede bireylerin de hayatını kolaylaştıracak”

    “Vazgeçilmez hale gelen e-postanın KEP yoluyla güvenli ve kayıtlı yeni bir düzene oturtulmasından büyük bir heyecan duyuyoruz” diyen TNB KEP Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yücel, “Hukuki geçerliliği olmayan ve her an anlaşmazlıklara zemin hazırlayabilen e-postanın güvenli iletişimin vazgeçilmezi olması için TNB KEP olarak var gücümüzle çalışacağız. Sistemin yaygınlaşmasında kritik başarı faktörü; KEP Hizmet Sağlayıcıların sunduğu hizmetin kalitesi olacaktır. Kamu kurumları ve şirketler için zorunlu olan KEP sistemi çok kısa sürede bireyleri de içine alacak, sağlıklı ve güvenilir bir elektronik iletişim dönemi yaşayacağız” dedi.

    TNB KEP Genel Müdürü Kürşat Güney: “KEP ile birlikte “görmedim, duymadım, bilmiyorum dönemi sona eriyor”

    TNB KEP’in bugünkü gelişmiş teknolojik altyapısı ve yetkin insan kaynağı ile güvenli, kayıtlı elektronik posta hizmeti sunmaya hazır olduğunun altını çizen TNB KEP Genel Müdürü Kürşat Güney “Hepimiz için son derece yeni bir kavram olan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP)’yı gönderici ve alıcı kimliklerinin belli olduğu, gönderi zamanının ve içeriğin değiştirilemediği, uyuşmazlık durumunda hukuki geçerliliği olan güvenli elektronik posta hizmeti olarak tanımlıyoruz. Kayıtlı ekonomi, şeffaf yönetim gibi kavramların iş dünyasının değişmezi olduğu günümüzde KEP de bize yeni bir dönemi işaret ediyor. Bundan böyle elektronik ortamda gönderdiğiniz bir e-posta için öne sürülebilecek görmedim, duymadım, bilmiyorum gibi tüm bahaneler tarihe karışıyor. Hukuki geçerliliği olan, delil kabul edilen e-postaların güvenle yerine ulaşması için TNB KEP olarak kamu ve özel kuruluşlar ile bireylere her türlü desteği vermeye hazırız. Kuruluşumuz şerefine Haziran ayına kadar TNB KEP hesabı açan bireylere, Kayıtlı Elektronik Posta hizmetini ücretsiz sunuyoruz” dedi.

    KEP Gönderileri 20 Yıl Saklanacak

    KEP ile gönderilecek belge ve içerik özellikleri KEP hizmet sağlayıcı kuruluş tarafından 20 yıl süre ile saklanmak zorunda. Dosya içeriğinin görülmediği KEP uygulamasında, kullanılan özel bir teknoloji sayesinde sadece o veriyi tanımlayan dosya izi (hash değeri) alınıyor. Belgenin “parmak izi” olarak da tanımlanabileceği bu uygulama, taraflar arası uyuşmazlık halinde delil özelliği taşıyacak ve adli mercilerin vereceği kararlarda belirleyici olacaktır.

  • TNB KEP, 1. Olağan Genel Kurul Toplantısı 28.03.2013 tarihinde yapıldı.

    TNB KEP, 1. Olağan Genel Kurul Toplantısı 28.03.2013 tarihinde yapıldı.

    Türkiye Noterler Birliği Ankara Merkez Binası'nda gerçekleştirilen TNB KEP 1. Olağan Genel Kurulu'na, TNB KEP Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet YÜCEL, TNB KEP Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Haşmet ATAHAN, TNB KEP Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Refik DEMİRCİ, Türkiye Noterler Birliği Vakfı Başkanı Fahri KÖSE, Türkiye Noterler Birliği Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Uğur UYSAL, TNB KEP Genel Müdürü M. Kürşat GÜNEY ve TNB KEP Muhasebe Müdürü Hülya BÜYÜKYAVUZ katıldı.

    Kurul'da TNB KEP ’in finansal durumu, Yeni T.T.K ile yapılacak değişiklikler, Yönetim Kurulu Üyelerinin seçimi ve yeni Türk Ticaret Kanunu'yla yürürlüğe giren Kayıtlı Elektronik Posta uygulamasının kamu, özel sektör ve bireylere tanıtılmasına ilişkin stratejiler görüşüldü.